tirsdag 9. oktober 2012

Skjerper sansene

Tur på fjellet en høstdag er et kick for sansene! 
Skarp luft, fargespill i naturen, vått på bakken, og lukten av jord. 
Høstfjellet gir ny energi. Deler her bilder fra helgens tur på hytta.







På vei opp fredag ettermiddag leste jeg i Kamille Mor & Barn, og i et hjørne fremst i bladet fant jeg den perfekte ideen for helgens tur. 

Røre til amerikanske pannekaker ble fylt på termos og tatt med i tursekken sammen med stormkjøkken og blåbærsyltetøy. Deilig pausemat som falt i smak hos både liten og stor. Lagde dobbel røre, så det som ikke fikk plass på termosen ble stekt til frokost neste morgen. 



Lyst til å lage selv? 

5 dl kulturmelk
2 egg
4 ss smeltet smør
4 ss sukker
5 dl hvetemel (jeg byttet ut halvparten av hvetemelet med fibra mel)
1 ts bakepulver eller 1/2 ts natron

Bland kulturmelk, egg og smør. Ha i det tørre og rør sammen til en jevn røre. 
Stek og server. 
Nam! 

4 kommentarer:

  1. Veldig mange flotte bilder! :)

    Og røren på amerikanske pannekaker skal testes ut, i såfall skal jeg refere til din blogg om jeg skulle skrive et innlegg om det.

    Mvh.
    Stian N. Moen

    SvarSlett
  2. Åh så flotte bilder Ingrid :-)) Ser ut som at dere har hatt en herlig fjelltur...det hadde vært deilig å være på fjellet!! Smaker de som vanlige pannekaker ??
    evy

    SvarSlett
  3. Fjellet er fantastisk!! Og det så veldig godt ut ;-)

    SvarSlett
  4. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Vi er for tiden rangert som den nest største side i verden i vårt marked der vi er i 37 forskjellige land. Alleoppskrifter.no har et stort antall besøkende som genererer høy trafikk fordi har over 20.000 unike besøkende / dag.

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Varme hilsen,

    Elin, Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet - så finner jeg lettere tilbake til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...