fredag 2. september 2011

Studentlivets små gleder

Studenter flest har ofte ikke så mye å rutte med sånn pengemessig. Da jeg var student og bodde i tjukkeste Oslo hadde jeg av og til behov for å markere at det var helg og at jeg da skulle slappe av, ha lange morgener med kaffi og avis og bare nyte... For å markere helgen gikk jeg derfor ofte innom den lille blomsterbutikken på hjørnet der jeg bodde og kjøpte med hjem to av mine favorittblomster. Vakre i fargen, lange, høyreiste og stolte stod de på bordet mitt hele helgen og minnet meg på at det var helg.



I dag gikk jeg innom en butikk og kjøpe en hel bukett med "studentblomster". To av de fikk stå for seg selv og markere at det er helg. For jeg trenger bare to... De andre 8 satte jeg sammen i en vase et annet sted i sofiehuset til glede for resten av familien. God helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet - så finner jeg lettere tilbake til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...