onsdag 19. oktober 2011

Siste hånd på verket er lagt...

...og jeg er ferdig med strikkejakken til lillebror som jeg har brukt nøyaktig 1 år på! Jeg er ikke noen "strikker" sist jeg strikket var for ca 16 år siden, men når ønsket om jakken var så stort, og ingen andre ville ta jobben, ja da var det bare å sette i gang selv. 




Jakken er strikket i deler - og er derfor superenkel å få til for sånne som meg som har begrensede strikkeferdigheter. Garnet er flerfarget, så det er bare en tråd å forholde seg til.  Delene (rygg, fremstykker, hette og ermer) strikkes frem og tilbake. Sys sammen når alle er ferdig. Alle oppskriftene i heftet var på denne måten, så det blir kanskje noe mer også herfra senere, det var jo så MYE fint der.


Gleder meg til å ta den i bruk på lillebror:)

Ha en fin onsdag!

 Sofie

3 kommentarer:

  1. Ble kjempefin! Kanskje jeg må sjekke ut dette heftet da jeg får angst hvis jeg ser en oppskrift på mer enn en linje! Hahaha!

    SvarSlett
  2. Å sy nydelig den er!
    Beundrer deg som tok oppgaven i egne hender...
    Og så kjekt det må være å ha klart det ;)

    Bra tippet om bloggnavnet mitt hi, hi.
    Ha en fin dag videre.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Tuuuusen takk for tips, altså!!!
    Frem og tilbake, det liker vi :)
    Har du bestilt heftet eller kjøpt det i butikk?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet - så finner jeg lettere tilbake til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...