fredag 28. oktober 2011

"Ka ska me ha te middag?"...


...er et velkjent spørsmål fra barna (og mannen) her hjemme. 
Men nå trenger de ikke spørre om det lengre,  og mannen slipper å tenke ut hva han skal lage (dersom han kommer først hjem). 






 Dette er ukens meny, og både små og store har fått være med på å bestemme hva ukens middager skulle være. Demokrati på høyt plan..hihi...




I dag var det fredagspannekaker m/bacon laget med 50% fibramel (fullkornsmel). Oppskriften og tipset om å bruka fibramel har jeg hentet i fra kokeboken "Fryd for ganen" av Reidun Høines. Super bok for alle barnefamilier! 

God fredag:)

Sofie

5 kommentarer:

  1. Ikke dumt med en middagsplanlegger, nei...

    SvarSlett
  2. Herlig! Sånn har vi også og det er superkjekt å vite hva en skal lage til middag. Da går handlerunden på Rema så mye greiere m barn også;)!
    God helg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Smart med en plan, og på ei tavle slik at de kan se det..gang på gang, om de skulle være i tvil, liksom!

    Smart du!

    Klem

    SvarSlett
  4. smart!
    vi har sånn noenlunde fast program..
    men ikke helt slik.

    smart:)

    SvarSlett
  5. Genialt. Fibramel er min favoritt og min "hemmelige" sunne ingrediens. Her brukes melet i alt vi lager. I pannekaker og sauser er det ikke noe problem å kun bruke fullkornsmelet. Et sunt lite søndagstips.

    Ha en god ettermiddag, Sofie. :))

    (Jeg liker trærne du har fått.)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet - så finner jeg lettere tilbake til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...