søndag 2. oktober 2011

Jeg ønsker meg grønne fingre

I går tok jeg med hjem en hortenisagren fra Frøken Magnolia for minne meg selv på at det er helg. Tror også den er med på å minne meg på at mine fingre ikke alltid er så grønne som jeg skulle ønske.


I fjor vår kjøpte jeg to rosa hagehortensia som jeg plantet i to kurver for å ha ute på trappen. Tidlig i vinter/vår tok jeg en kikk nedi og bestemte meg for at jeg skulle klippe av alle de brune greinene og døde bladene for å gjøre plass til nye skudd. Kan ikke si at det ble mye nye skudd der gitt denne sommeren... Frøken Magnolia (den lokale blomsterhandleren) fortalte meg nemlig at nye skudd kommer på det jeg trodde var døde grener. Neste vår blir det ingen klipping av brune grener. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet - så finner jeg lettere tilbake til deg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...